Вплив творчості на розвиток дитини

Вплив творчості на розвиток дитини особливо великий в ранньому віці. Дошкільний вік є найбільш підходящим для розвитку дітей. Починаючи з 3-х років дитина активно пізнає світ, проявляє творчі здібності, контактує зі світом і у неї починають формуватися особистісні якості і риси характеру. У дошкільному віці у дитини виникає потреба в самовираженні, яка пов’язана з бурхливою фантазією і уявою малюка. Який ще спосіб, як не творчість, є найкращим для цього. Завдяки творчості дитина розвиває свої здібності і таланти, а також шукає собі заняття, яке прийдеться їй до душі, що в подальшому зможе дозволити займатися улюбленою справою.

Нижче ми наведемо невеликий список переваг занять творчістю в дошкільному віці, які дозволять визначити, чим же вони такі корисні:

  1. Мабуть, найголовніше, що дає творчість малюкові – це розвиток його креативності, в подальшому це допомагає розвинути здатність мислити нестандартно, дивитися на речі під іншим кутом і знаходити вихід зі складної ситуації.
  2. Розширює кругозір. За допомогою творчості для дитини проходить знайомство з навколишнім світом: вона малює те, що бачить при цьому, проявляючи фантазію, тим самим розширює свій кругозір, дізнаючись про нові речі, знайомлячись з новими людьми і пробуючи щось нове.
  3. Творчі заняття ще розвивають у дитини дисциплінованість, вона вчиться доводити почате до кінця, бути посидючою та зосередженою. Це пов’язано з тим, що малюк, якщо захоплений – він може довгий час проводити за улюбленим заняттям, наприклад, збирати пазл.
  4. В залежності від типу занять у дитини можуть розвиватися почуття ритму (музика) або організм в цілому (фізичні заняття).
  5. Якщо ваш малюк захоплено вирішує найрізноманітніші логічні задачки і ребуси, любить всілякі інтелектуальні ігри на швидкість, то це ще сприяє розвитку швидкості прийняття рішень.
Які ігри та творчі завдання можна використовувати для всебічного розвитку малюка? Насправді будь-які, головне їх чергувати – фізичні з розумовими, завдання, які вимагають концентрації і посидючості, з рухливими іграми. Це потрібно для того, щоб дитина не занудьгувала, і їй не набридло грати в одну й ту ж гру. А так можна використовувати найрізноманітніші ігри: пазли, конструктори, всілякі техніки малювання, можна використовувати кінетичний пісок для ігор, так як він розвиває дрібну моторику дитини. Командні ігри та види спорту розвивають товариськість, вміння працювати в команді та відповідальність. Мистецтво в ранньому віці так само впливає на розвиток малюка – дитина розвиває фантазію, уяву, креативне мислення. За допомогою творчої діяльності дитина вчиться самовиражатися. Головне – це розмовляти з малюком, показувати, розповідати, намагатися зрозуміти чого він хоче і чим цікавиться, що йому подобається робити, а що ні. Зрозумівши фантазії дитини, ви зможете направити її енергію в потрібне русло.

ЯК ВИХОВУВАТИ ТВОРЧУ ДИТИНУ

Якомога більше спілкуйтеся з дитиною. Щиро й часто висловлюйте своє захо­плення її ідеями.Намагайтеся дати описо­ву оцінку досягнень. Заохочуйте похвалою все нове у дитячій творчості, підтримуйте фантазії. Пропонуйте малюкові ділитися з вами асоціаціями, які викликають у нього окремі властивості предметів (легка куль­ка, червоний м'яч, зелений кубик тощо), разом винаходьте нові іграшки, проводьте досліди тощо. Ставте уточнювальні запи­тання. Дайте дитині зрозуміти: її життя ці­каве вам в усіх проявах та деталях.
Слухайте дитину і навчайте чути.Залу­чайте малюка до участі в обговоренні до­рослими важливих питань життя родини, групи, дослухайтеся до його міркувань. Переконуйтеся, що дитина правильно ро­зуміє ваші висловлювання.
Учіть розмірковувати.Часто дорослі по­спішають показати малюкові найбільш простий чи оптимальний шлях розв'язання певної проблеми, позбавляючи його тим самим можливості сумніватися, помиляти­ся і вчитися на власних помилках. Важливо спонукати дитину самостійно розв'язувати свої проблеми, вчити розмірковувати.
Разом пишіть і малюйте.Олівці й папір — найпростіше і найдоступніше приладдядля спільної творчості.Почніть з творчого задуму: "Придумаймо нову казку", "На­пишімо вірш", "Намалюймо фантастичну тварину" тощо. При цьому не має значен­ня мистецький рівень малюнка чи те, на­скільки добре римований вірш. Головне, щоб дитина відчувала довіру до педагога чи батьків, щиро ділилася своїми фанта­зіями, переживала разом зі значущим до­рослим радість від процесу творчості.
Фантазуйте.Створіть умови, за яких зможете стимулювати розвиток дитячої фантазії. Наприклад, дивлячись разом мультфільм, зупиніть перегляд і запитайте в дитини, як би вона вчинила, опинившись на місці персонажа. Такий прийом спону­катиме її мислити самостійно, а недостат­ній життєвий досвід — шукати і знаходити нові рішення. Запропоновані дитиною ідеї можна обговорити разом.

Притча про музичні інструменти

Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка, хто краще грає. Кожний інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. І чим більше старався кожен із них, тим не зрозумілішою й потворнішою виходила мелодія. Але з`явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: «Друзі, мелодія – це одне ціле. Нехай кожен прислухається до іншого, й ви побачите, що вийде». Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім дедалі краще залунала мелодія, в якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки і величність контрабаса.

Інструменти грали, із замилуванням стежачи за чарівними помахами рук людини. А мелодія все звучала і звучала, поєднуючи виконавців і слухачів у єдине ціле.

Що важливо для гармонії?

Як важливо, щоб оркестром диригувала вміла людина. Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об`єднані однією метою й спрямовані єдиною волею в єдиному пориві…

Такими майстрами, шановні колеги, є ми, а інструментами – наші діти!

Кiлькiсть переглядiв: 11

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.